4 Ocak 2010 Pazartesi

Yahşi Batı



Orjinal Ad : Yahşi Batı
Yapım : 2009, Türkiye
Yönetmen : Ömer Faruk SorakSüre : 119 dk

1 Ocak gecesi için yapılacak en güzel aktivite sinemaya gitmek olsa gerek. Zaten günün yarısı uyuyarak geçirilmiş, kafa bir önceki geceden 1500'lerden 300'e filan anca düşmüş, vücut yorgun ve bitkin ama beyin harıl harıl çalışmakta. Avatar mı Yahşi Batı mı hangisine gittiğimizi bilemeden gittim sinemaya ama o kadarcık da olur.


Hikayemiz bir zengini kafalamak için kumpas kurmuş 3 zibidinin görüntüsüyle başlıyor. Zengin amcaya kaktırmaya çalıştıkları şey bir çift deri çizme. Nedir bu çizmenin hikayesi diyor kalantor amca, başlıyor bizimki anlatmaya...
1881 yılındayız. Osmanlı Padişahı Amerika diye bir devlet palazlanmış, şunlara Osmanlı'ya yakışır bir hediye göndereyim der ve kafam kadar bir elmas kolyeyi Amerikan Başkanı'na götürülmek üzere Aziz Efendi ve Lemi Bey'e emanet eder.

Yolluk olarak da $1000 alan ikili zor yolları aşarak Amerika kıtasına ulaşır.
Posta arabasındaki klasik yolculuk sırasında elmas kolyeyi klasik bir soygunda çaldıran ikili, $1000 yolluklarını da Kızılderililere kaptırır. Aç, açık, yalın ayak başı kabak kalan ikili önce gemileri yakar sonra da bir silah alacak parayı kazanabilmek için marifetlerini sergilemeye başlar.

Bu arada Hacıvat-Karagöz oynatırlar, macun satarlar, kolayı icat edip şerbet niyetine satarlar, sonunda sahte Wanted ilanlarıyla birbirlerini ele verip parayı toparlarlar. Bu esnada hayatlarına Suzan Van Dyke da katılır, birlikte devam ederler yollarına.


Lemi Galip Bey'i azılı katil Johnny Lesh kılığına sokmuşken manyak Şerif Lloyd'a tes
lim etmeye niyetlenirler fakat Şerif Johnny Lesh'i Kızılderilileri yok etmek için kullanmak ister.

Böylece Kızılderili kabilesiyle tanışırlar, elmas kolyeye sahip olduğunu düşündükleri Şef Kızılkayalar, Suzan'ın babası çıkar, kolyeyi de kumarda Şerif'e kaptırmıştır. Bu arada Suzan ve Aziz Bey mercimeği fırına verir.

Şerif'in elinden kolyeyi almak için üfürükten bir yağlı güreş müsabakası düzenleyip birincilik ödülü olarak elmas kolyeyi duyuran ikiliden Aziz Efendi, bu müsabakaya katılır ve sonunda kolyeyi ele geçirirler. Binbir zorlukla kolyeyi Amerikan Başkanı Garfield'a ulaştıran ikili, karşı hediye olarak işte bu çizmeyi alabilmiştir. Mutlu son.

Klasik bir Cem Yılmaz filminden insanların beklentileri nedir bilmiyorum ama benimkileri büyük ölçüde karşılayan bir film idi Yahşi Batı. Bazı espriler (Örnek. Chuck!) sinir bozma yoluyla güldürse de sonuçta güldük işte yahu! Gmall 16 YeTaLe imiş bu arada, bakın işte o azcık koydu :p

IMDB Puanlaması : 7,9/10
La Santa Roja Puanlaması : 6,4/10

15 yorum:

Hande dedi ki...

biz de kim ne derse desin gayette güldük eğlendik!
daha ne beklenir ki!

La Santa Roja dedi ki...

Biz gülerken düşünmeye programlanmış bir milletiz ya, ondan herhalde :D Ah Levent Kırca ahhh!!

SirEvo dedi ki...

16 tl mi? OHA!
8 tl'ye izledik biz yav, çok pahalıymış.

Filme dönecek olursak, ben de bir şeyler yazdıydım, sen direk filmi anlatmışsın ama sonuç olarak sen de benim gibi beğenmişsin. 8 vermiştim ben ama olsun 1,6 farktan bir şey olmaz. :))

La Santa Roja dedi ki...

Bu bloğun kuruluş amacı o SirEvo, filmi anlatıp bol bol spoiler vererek daha sonra yazdığım şeylere bakıp "Haa ben bu filmi izlemişim, evet" diyebilmek :D Benden 8 almak öyle kolay değildir hem, notum kıt ;p

SirEvo dedi ki...

haa ben bu filmi izlemişim olayı için All My Movies programını kullanıyorum ben. :D

La Santa Roja dedi ki...

İnsanın kendi yorumu gibi olur mu yau :p

SirEvo dedi ki...

Yorumu da eklersin programa. :D

La Santa Roja dedi ki...

Hmm bloğuma içten saldırı var sanki :p

SirEvo dedi ki...

Yok yahu ne saldırısı. :)
Yanlış anlaşılmalara mehal vermeden uzaklaşıyorum. :D

La Santa Roja dedi ki...

Tehlikeli değilim korkmayınız.

SirEvo dedi ki...

Yemem diyorsun :D

La Santa Roja dedi ki...

Yemeyebilirim diyorum :D

SirEvo dedi ki...

Kaçtım! :D

La Santa Roja dedi ki...

Anam yorumcu gaçtı!

SirEvo dedi ki...

Tutabilene aşk olsun. :P